Pages

Friday 25 April 2014

Jehan Miskin Pakai Rantai Salib

Kecoh di laman Instagram apabila Jehan Miskin memuat turun gambar beliau dan isterinya memakai rantai seperti lambang salib
Walaupun dinafikan sekeras-kerasnya, namun peminat Jehan tetap mengutuk dan mempertikaikan tindakannya memakai rantai seperti salib itu. 
Jehan Miskin Pakai Rantai Salib 2
Sehingga hari ini, Jehan masih belum memadamkan gambar tersebut, tanda memprotes dan ingin menunjukkan bahawa rantai tersebut bukanlah rantai salib seperti yang dikomen di laman Instagramnya. 
”Secara jujurnya saya sedih kerana ada lagi orang-orang yang terlalu sensitif dan cepat melenting dengan perkara yang tidak sepatutnya.”
Sebagai orang islam, tidak masuk akal saya mahu memakai lambang salib.’
Jehan juga mempertahankan tindakannya memakai rantai
”Ada yang cakap pada saya, lelaki tidak boleh pakai rantai. Tetapi apa yang saya faham, Ustaz saya beritahu lelaki tidak boleh pakai emas dan bukannya rantai.”
Jehan Miskin Pakai Rantai Salib
Komen LT, baik Jehan buangkan sahaja gambar itu dari laman Instagram dan diamkan diri. Buat apa kita nak mempertahankan isu yang remeh-remeh begini. Simpan sahaja untuk tatapan suami-isteri. 
Jehan Miskin Pakai Rantai Salib 3


Jehan Miskin Pakai Rantai Salib 1 

sumber

No comments:

Post a Comment