Pages

Sunday 6 April 2014

BAIKNYA DATIN SERI ROSMAH MEMAAFKAN SYED SAIFULLAH YG TLH MNGHINANYA DLM FB!!


Benar, sebelum ini, isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor telah memaafkan pemilik akaun, Syed Saifullah kerana menyebarkan gambar dan berita, kononnya pesawat dinaiki bersama Perdana Menteri, Datuk seri Najib Razak terhempas.

Klik di sini.

Barangkali sebilangan pembaca bakal bertanya, mengapakah suspek diberkas sedangkan Rosmah telah memaafkan lelaki itu? Jawabannya, kerana laporan polis telah dibuat oleh pengadu.  

Berikut maklumat disalurkan oleh sumber berkredibiliti.

Pada kira-kira jam 12.10 malam tadi, pasukan pegawai dan anggota polis dari Ibu Pejabat Polis Daerah, IPD Sentul, IPD Perak Tengah dan Jenayah Berat, D9, Ibu Pejabat Polis Kontinjen Perak memberkas suspek di rumahnya di Bandar Universiti, Seri Iskandar, Perak berkaitan laporan dibuat di IPD Sentul.

Dilaporkan, wanita membuka pintu rumah, memaklumkan suspek, anaknya, tatkala itu keluar makan bersama suami. Mengikut arahan polis, wanita itu kemudian menelefon anaknya. Dalam tempoh kira-kira 20 minit, suspek tiba bersama 2 lelaki. Pengadu, pegawai kanan polis memperkenalkan diri dan menunjukkan kad kuasa polis serta bertanya ...

"Siapakah Syed Saifullah?"

Suspek, berbangsa Melayu, berstatus bujang, mengaku namanya. 

Pasukan polis merampas telefon bimbit, komputer dan pelbagai peralatan lain untuk tujuan siasatan. Suspek, masih bujang, berusia 25 tahun ditangkap mengikut Seksyen 233 CMA (Jenayah Siber) dan 505(b) Kanun Keseksaan, kesalahan melibatkan kenyataan mendatangkan khianat awam.

Kini, suspek dilaporkan ditahan di Lokap Berpusat Jinjang dan direman hari ini. 

Sebelum ini ramai pengendali blog mendedahkan kes dianggap amat biadab itu dan memohon pihak polis berindak. Biarpun menyedari statusnya itu dikecam oleh pelbagai pihak, suspek didapati masih terus mengemaskini status di facebook.

Barangkali dia sama sekali tidak menduga, pintu rumahnya bakal diketuk dek pihak berkuasa.

Tahniah Pasukan Polis Diraja Malaysia!

Sebelum ini, Syed mencatatkan dia ahli Red Bean Army, RBA. Mungkin kita berpeluang memperolehi fakta sebenar. Lazimnya, RBA menyembunyikan identiti tetapi dia kelihatan terlalu berani tampil, menggunakan butiran diri asli.

Barangklai RBA kamikaze.

Baca laporan terperincidi blog Cucu Tok Selampit, klik di sini.

No comments:

Post a Comment