Pages

Friday 27 June 2014

Jom Lihat Kehidupan Golongan Orang Kaya Di Romania

Di Romania, tidak jauh dari Bucharest terdapat salah satu daripada bandar-bandar terkaya di dunia - Buzesku. Pekan ini terletak 80 km ke barat-daya Bucharest mempunyai penduduk sekitar - 5 ribu orang. Dalam Buzesku kira-kira 800 buah rumah telah dibina dan setiap satu bernilai antara 2 hingga 30 juta dolar. Secara umum, kos semua hartanah Roma dianggarkan $ 4000000000 ... Ini adalah ibu kota jutawan gypsy (etnik).

Bagaimana orang gypsy mampu membeli semua barangan mahal ini?

"Raja" daripada Romania Gypsies adalah Florian Chioaba (diwarisi daripada bapa), berpendapatan 50-80000000 euro setahun. Keturunan beliau mempunyai kira-kira 300 keluarga, dan sekurang-kurangnya separuh daripada mereka mempunyai rumah bernilai 3 juta euro. Jumlah pendapatan daripada "Raja" dan kaumnya hampir dengan 300-400000000 euro setahun. Ia terdiri daripada tawaran biasa untuk Roma "obschak" (slanga untuk bank), dan ini adalah 5-10% daripada jenayah dan pendapatan separuh jenayah, penyeludupan rokok dari Romania ke Eropah Barat, perniagaan hotel dan perdagangan.

Seperti kebanyakan yang lain daripada "elit" di Eropah Timur dan bekas Kesatuan Soviet, gypsies ini sengaja menunjukkan gaya hidup mewah, secara literal hidup dengan emas.





























View the original article here

No comments:

Post a Comment