Pages

Friday 27 June 2014

Hanya Kerana Bunyi Bising Motosikal, Pelajar Dipukul Hingga Mati


Gempar apabila seorang lelaki disyaki telah memukul seorang pelajar berusia 14 tahun sehingga mati hanya disebabkan oleh bunyi bising motosikal kepunyaan remaja itu.

Dalam kejadian itu, pelajar Tingkatan Dua itu sedang menguji motosikalnya bersama dua lagi rakannya di Bestari Jaya, Hulu Selangor pada malam Ahad yang lalu .

Suspek, 30, kemudiannya telah berhadapan dengan pelajar tersebut dan didakwa memukulnya pada peha kanan dipercayai menggunakan sebatang besi.

Menurut Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Selangor, Datuk Mohd Adnan Abdullah berkata, remaja lelaki itu telah meninggal dunia kerana kehilangan darah yang banyak .

Beliau juga berkata, polis telah mendapat maklumat berhubung insiden itu pada kira-kira jam 11.40 malam, selepas pelajar itu disahkan meninggal dunia oleh sepasukan perubatan dari Hospital Sungai Buloh.

“Kejadian itu mungkin berlaku antara pukul 9.30 malam dan 11 malam.

“Menurut keterangan doktor, pihak hospital telah menerima panggilan untuk mendapatkan bantuan ambulan pada jam kira-kira pukul 10.40 malam.

“Remaja itu bagaimanapun telah disahkan meninggal dunia akibat kecederaan yang dialaminya selepas pihak hospital telah cuba untuk menyelamatkannya,” katanya.

Menurut Mohd Adnan berkata, suspek telah ditahan di pondok pengawal di kilang di mana dia bekerja beberapa jam selepas kejadian itu berlaku.

“Pemeriksaan polis telah mendapati suspek tidak mempunyai kesalahan jenayah lampau,” katanya.

Motif di sebalik serangan itu dipercayai berpunca daripada bunyi bising yang sering dibuat oleh mangsa.

Polis juga merampas baju milik suspek dan batang besi yang dipercayai telah digunakan di dalam kejadian tersebut. 

Sumber

View the original article here

No comments:

Post a Comment