Pages

Saturday 26 July 2014

Pelik..!!.Tempat Pelancongan Ini Di Penuhi Dengan Pakaian Dalam Wanita



Bra merupakan salah satu pakaian dalam wanita yang paling kontroversi. Oleh kerana itu, tempat pelancongan yang unik di mana ada pagar tempat wanita melepaskan bra ini menjadi tempat pelancongan yang sangat kontoversi.

The Cardrona Bra Fence merupakan objek pelancongan yang kontroversi di Central Otago, New Zealand. Di mana di tempat ini terdapat beratus-ratus bra yang tergantung di atas pagar.

Tempat pelancongan ini bermula muncul pada tahun 1999 semasa di mana ada empat buah bra yang tergantung di pagar dawai, namun hingga saat ini tidak ada yang tahu siapa yang menggantungnya.

Seperti yang dilaporkan oleh Viva.co.id, Berita unik ini pun akhirnya tersebar ke beberapa negara, dan membuat pagar tersebut semakin dikenali oleh banyak orang.

Hingga pada tahun yang sama di bulan Februari terdpat 60 bra yang tergantung di pagar kawat tersebut. Lagi-lagi tidak ada yang tahu siapa yang melakukannya.

Berita ini pun semakin tersebar dan terkenal hingga ada banyak pelancong yang datang ke Central Otago tersebut dan menggantungkan bra di pagar kawat yang sama.

Setelah di bersihkan bra tersebut oleh penduduk setempat, pada tahun 2000 bra di pagar tersebut semakin meningkat iaitu berjumlah 200 bra. Hal ini membuat penduduk tempatan harus membersihkannya lagi.

Namun, kerana berita ini semakin tersebar luas, akhirnya ada banyak para pelancong yang berminat untuk datang ke sana dan menggantungkan bra mereka di pagar dawai tersebut.

Semakin hari semakin banyak para pelancong yang datang ke sana hingg akhirnya jumlah bra di sana semakin meningkat. Pada tahun 2006, bra di sana diketahui sudah berjumlah sebanyak 800 bra.

Jumlah bra tersebut sangat banyak sehingga membuat penduduk di sana merasa risih kerana merosakkan pemandangan. Banyak warga yang lain juga merasa malu dengan hal tersebut, akhirnya mereka memutuskan untuk menempuh upaya hukum agar pagar bra itu benar-benar hilang.

Pada masa tahun yang sama, mahkamah pun memutuskan untuk menghapuskan pagar tersebut, dengan alasan bahaya lalu lintas dan merosakkan pemandangan.

Namun, walaupun begitu masih saja ada para pelancong yang nakal dan masih menggantungkan bra mereka di sana.
View the original article here

No comments:

Post a Comment