Pages

Friday 25 July 2014

Tiru Gaya Ultraman Budak 6 Tahun Terjun Dari Tingkat 6




Seorang budak lelaki melompat dari tingkap tingkat 6 meniru gaya superhero ultraman, dia bernasib baik selamat di sebabkan bumbung plastik dibawahnya. Dia hanya luka ringan.

Dipetik dari. Ecns.cn. Seorang kanak-kanak berusia 6 tahun di Chongqing, China hanya luka ringan selepas melompat dari tingkap tingkat enam apartmen rumahnya sambil meniru gaya superhero Jepun Ultraman.

Xiao Long (nama samaran) mendarat di atas bumbung plastik kedai elektronik bawah dan jatuh di mana pekerja kedai menemui ia telah mendarat di lampu dekat pintu masuk kedai.



Kanak-kanak itu menjelaskan ia melompat dari tingkap kerana ia berada di pangsapuri sendirian dan ia ingin keluar.

"Ayah saya dan Ibu tidak kembali dan aku menangis. Saya pernah melihat Ultraman terbang turun dari tempat yang tinggi, jadi saya hanya berfikir saya dapat menirunya," kata kanak-kanak itu.

Seorang jiran menyatakan keprihatinan atas bagaimana kartun boleh menyesatkan mempengaruhi kanak-kanak.

"Ketika ia mengatakan ia dapat terbang, aku marah dan takut. Dia pasti meniru kartun," jelas beliau, yang sering telah melihat anaknya melompat di tempat tidur dan sofa meniru pose Ultraman itu.

View the original article here

No comments:

Post a Comment