Pages

Wednesday 21 May 2014

Tersentuh, Pelayan Restoran Sanggup Tolong Suapkan Makanan Kepada Lelaki OKU



12 Mei yang lalu, seorang pengguna Facebook, Ghadaffi Othman memuat naik 2 gambar yang begitu menyentuh hati orang ramai di wallnya.

Alangkah mulianya hati seorang pemuda melayu yang juga seorang pelayan di Restoran Ayam Penyet Ria, Plaza Angsana, Johor menyuapkan nasi ke mulut seorang lelaki OKU berbangsa cina.

Rupanya, masih ada lagi orang baik di dunia ini...

Berikut status yang dimuat naik oleh Ghadaffi:




'Sangat tersentuh.. sangat2 tersentuh. Tinggi sungguh markah waiter ni. Waktu saya lunch dgn wife di Nasi Ayam Penyet Ria plaza angsana jb, ada sorang OKU masuk ke restoran. Lelaki tua cina yang cacat anggota dan akal.

Dengan tak banyak bunyi waiter ni bagi dia duduk amek nasi dan terus suapkan makanan ke mulut dia. Suap dan layan dia makan sampai selesai sepinggan nasi. Hati saya terus terdetik mulianya sikap waiter ni. Semoga Allah selamatkan hidup budak ni dunia akhirat. Kalau saya jadi waiter blom tentu saya mampu buat benda yang sama.

Lagi best masa dah habis makan OKU tu nak bayar staff restoran tu tak ambil bayaran. Saya bangga tengok anak muda bangsa saya macam tu. Fuhhhhhh.. tinggi markah kau dik. Abang bagi A+++..'









View the original article here

No comments:

Post a Comment