Pages

Sunday 31 May 2015

MC "Sakit nye tuh di sini", Doktor Buat Laporan Polis


Kuala Lumpur : Seorang doktor membuat satu laporan polis setelah satu sijil sakit yang mengandungi tandatangan dan cop beliau telah diubah isi kandungannya dan menjadi viral di media sosial.

Menurut Dr Asmah Ghazali , beliau kecewa dengan tindakan individu yang mengubah isi sijil cuti sakit yang dikeluarkan oleh klinik miliknya di Taman Sri Keramat dan menyifatkan tindakan tersebut memalukan dan menjatuhkan kredibilitnya sebagai seorang doktor.



Gurauan ini memalukan dan menjatuhkan kredibiliti profesion saya sebagai seorang doktor perubatan,” katanya memetik laporan Harian Metro.

Menurut Dr Asmah, dia mula menyedari perkara itu setelah gambar sijil sakit itu dihantar oleh adik iparnya di Johor Bharu melalui WhatsApp.

Adik ipar saya itu mahukan kepastian berhubung perkara berkenaan berikutan nama saya turut tersebar sama pada gambar berkenaan.

“Pada mula saya sangkakan ia satu bentuk gurauan yang tidak mendatangkan kesan. Namun, saya terkejut apabila orang ramai turut menghubungi saya dan bertanyakan perkara sama", katanya lagi.

Sebelum ini, satu sijil sakit yang tertera perkataan "1 hari mc kerana sakit nye tuh di sini" menjadi viral di media sosial. - Siakapkeli.my


Sumber : myMetro

No comments:

Post a Comment