Pages

Friday 29 May 2015

Misteri segitiga bermuda menurut Islam

Segitiga bermuda yang juga biasa disebut segitiga syaitan terletak di wilayah lautan samudera atlantik seluas 1,5 juta batu atau 4juta km2 yang membentuk garis segita antara wilayah teritorial britania raya sebaaig titik disebelah utara, puerto rico teritorial amerika syarikat.

Ada hadis yang diriwayatkan Abu Hurairah bahwa Rasulullah SAW telah bersabda “Apabila salah seorang berada ditempat yang terbuka atau ditengah matahari sedang bersinar, lalu bayangan yang meneduhinya bergerau sehingga sebagian dari dirinya terletak ditempat panas dan sebelah lagi di tempat sejuk, maka hendaklah dia berdiri atau meninggalkan tempat itu” dikatakan larangan ini kerana tempat seperti itu adalah tempat yang paling digemari oleh Syaitan.Jadi apa kaitannya dengan bermuda???
Menurut Syaikh Imam M. Ma’rifatullah Al-arsy, segitiga bermuda merupakan tempat titik terujung di dunia ini. Ditengah kawasan itu terdapat sebuah telaga yang airnya dapat membuat siapa saja yang meminumnya menjadi panjang umur, ditempat itu pula Nabiyullah Khidir A.S bertakhta sebagai penjaga sumber air kehidupan tersebut.Syaitkh imam M. M berkata kalau penyelamat akhir Zaman Imam Mahdi akan keluar dari Ghaibnya melalui tempat tersebut dengan menggunakan jubah suci berwarna kebiruan.
Jadi bagaimana kapal-kapal yang melalui kawasan itu ghaiab? Hanya Allah sahaja yang tahu.

No comments:

Post a Comment