Pages

Saturday 6 June 2015

Doktor Hampir Pesan Wanita Seberat 600 Paun Melahirkan Seorang Bayi Bersaiz Besar

Melahirkan anak kelihatan cukup menakutkan. Sebagai seorg lelaki, ia sukar untuk membayangkan betapa sakitnya seseorang wanita untuk melahirkan anak, tapi cuba bayangkan apabila dia perlu melahirkan seorang anak yang sebesar 40 paun!!!!
Inilah yang berlaku kepada seorang ibu tunggal di Australia. Wanita itu yang mempunyi berat badan seberat 600paun memang telah dijangka akan melahirkan seorang bayi terbesar pernah dilahirkan. Doktor di Hospital King Edward Memoriel di Perth dikejutkan dengan saizz bayi terbesar yang baru. Walaupun mempunyai saizz badan yang besar, bayi itu dilaporkan sihat dan selamat.
Kelahiran bayi ini melibatkan pembedahan perut dan rahim ibu yang dilakukan untuk mengelakkan ape-ape kemudaratan kesihatan ibu dan bayi. Pada mulanye, doktor menyangka mereka bakal menyambut kelahiran kembar atau kembar tiga berikutan saizz yang besar.
“Saya telah berurusan dengan banyak wanita obesitii tetapi ini adalah kelahiran yang akan saya ingat sampai mati,” katanye kepada pemberita dengan senyuman besar. “Saya benar-benar percaya yang ianya dua atau tiga bayi tetapi ia hanya seorang bayi lelaki yang besar.”

No comments:

Post a Comment